شهر هوشمند / بررسی پروژه هوشمند سازی شهر دیسا توسط شرکت هایک ویژن

دوربین مدار بسته / نمایندگی هایک ویژن / مقالات دوربین مدار بسته

شهر هوشمند / بررسی پروژه هوشمند سازی شهر دیسا توسط شرکت هایک ویژن

۱,۲۸۸ بازديد

شهر هوشمند یکی از موضوعاتی است که در یک دهه آینده بسیار از آن خواهید شنید. موضوع هوشمند سازی فضاهای شهری و محل سکونت انسان در چند دهه اخیر از یک موضوع علمی تخیلی در حال نزدیک شدن به واقعیت است. اگر در دهه 90 میلادی شما نظارت هوشمند شهری با دوربین های مداربسته را تنها در فیلم های هالیوودی مشاهده می کردید، امروز استفاده از این دوربین های مداربسته هوشمند در سرتاسر دنیا به امری عادی تبدیل شده است.

شرکت هایک ویژن  یکی از شرکت های پیشرو در خصوص هوشمند سازی سکونت گاه های شهری و انسانی است. در این مقاله می خواهیم پروژه هوشمندسازی شهر دیسا در شمال هند را به شما معرفی کنیم.

هوشمند سازی با راهکارهای شهر امن

ابتدا بگذارید کمی بیشتر درباره شهر دیسا در هند بدانیم. شهر دیسا در قلب ایالت بانساکانتها در مجاورت رودخانه باناس، در گجرات هند قرار گرفته است. پروژه هوشمند سازی شهر دیسا ابتدا با نام کمپ دیسا نامگذاری شد و با اجرای کامل این پروژه امروز با نام دیسای جدید شناخته می شود. از نظر اقتصادی شهر دیسا به شهر کاشت سیب زمینی در هند معروف است و از شهرهای بزرگ تجاری در شمال گجرات به حساب می آید.

شرکت هایک ویژن شهر دیسا را با استفاده از دوربین مدار بسته و استفاده از راهکارهای شهر امن به یک شهر هوشمند در مدل های اولیه آن تبدیل کرده است. به عبارتی این پروژه را می توان شروع یک پروژه بزرگ جهانی برای شرکت هایک ویژن در نظر گرفت که می تواند بسیاری از شهرهای مختلف جهان را در دهه آینده تحت تاثیر این تکنولوژی قرار دهد.

چالش های پروژه شهر هوشمند

شهرهای امروز نسبت به شهرهای قرون وسطا و حتی شهرهای دوران رشنگری بسیار متفاوت شده است. همزمان که امکانات بیشتری در اختیار شهروندان ساکن در شهرهای مدرن قرار می گیرد، ما شاهد ازدحام میلیونی انسان ها در شهرهای بزرگ در سرتاسر جهان هستیم. از سوی دیگر شهرهای جدید با تهدیدات مختلفی نیز روبرو هستند که نسبت به شهرهای قدیم کمی متفاوت به نظر می رسد، تهدیداتی مانند حملات تروریستی، انواع جرم و جنایت های پنهان و آشکار، تصادفات جاده ای، آدم ربایی ها، اغتشاشات سیاسی و اقتصادی، بلایای طبیعی و … از جمله تهدیداتی است که باید برای آن فکری شود.

برای مقابله با چنین تهدیداتی سیستم های مدیریت شهری باید با تکنولوژی های روز همراه شوند ت بتوانند اطلاعات لازم جهت مقابله به این تهدیدات را در اسرع وقت در اختیار سازمان های متولی قرار دهند. چنین سیستم هایی موضوع اصلی تکنولوژی های استفاده شده در شهر هوشمند است تا یک شهر امن را برای سکونت ایجاد کنیم.

راه حل دوربین مدار بسته برای شهر هوشمند

شرکت هایک ویژن یکی از شرکت های پیشرو در زمینه توسعه فناوری های نوین هوشمند برای استفاده از این فناوری ها در شهرهای آینده است. مشاهده دائمی میادین و مراکز اصلی شهرها، بررسی موقعیت های خطرساز با استفاده از محصولات نظارتی باعث می شود که در مواقع خطر یک گام برای مقابله و حفاظت از شهروندان جلوتر حرکت کنیم. این موضوع به مدیریت شهری امکان می دهد که سناریو های مختلف را ازقبل طراحی کنند و در مواقع ضروری به سرعت آنها را به اجرا بگذارند.

موضوع مهم بعدی در خصوص حفاظت فیزیکی در شهرها پرهزینه بودن  استفاده از نیروهای امنیتی انسانی و بالا بودن احتمال خطای انسانی در موقعیت های حساس است. همچنین مدیریت افراد استخدام شده در شهرداری ها برای بالا بردن کیفیت امنیت حفاظت فیزیکی شهرها خود به یک چالش بزرگ تر تبدیل می شود. به همین دلیل است که مدیریت شهری در شهرهای بزرگ متروپل به سمت استفاده از سیستم های هوشمند سوق یافته اند. سیستم هوشمند و یکپارچه مانیتورینگ و مدیریت هوشمند هر آنچه که در شهر اتفاق می افتد به یک اولویت سطح بالای تمام شهرها تبدیل شده است.

مطاشهر هوشمند

مطالبی برای مطالعه بیشتر :  نصب دوربین مداربسته     تی وی تی 

بخش های مختلق سیستم امنیتی یکپارچه هوشمند

یک سیستم یکپارچه امنیت عمومی از چهار قسمت اصلی تشکیل شده است:

سه بخش عملیاتی شامل سیستم مانیتورینگ، دوربین های مدار بسته و راهکارهای سیار و موبایل به شما اطمینان می دهند که تمام اطلاعات لازم برای تصمیم گیری در مواقع خطر را جمع آوری کنند. این اطلاعات در اختیار بخش چهارم سیستم های امنیتی با نام مرکز کنترل و فرماندهی قرار می گیرید تا مدیریت و واکنش سریع برای مقابله با هر رخدادی در سطح شهر امکان پذیر شود.

دوربین های مداربسته

دوربین های مدار بسته پیشنهادی برای شهر هوشمند باید به تکنولوژی آنالیز تصویر مانند ( سیستم ورود غیر مجاز به محوطه ی از پیش تعیین شده ( intrusion detection system )، سیستم اعلام هشدار اشیا مشکوک به محوطه ی از پیش تعیین شده ( remove Object ) ، دوربین های پلاک خوان ، دوربین های تشخیص چهره ، دوربین های ردیابی هوشمند خودرو و …. مجهز باشند.

ویژگی سیستم مدیریت و کنترل دوربین مدار بسته شهر هوشمند

  • تجزیه و تحلیل آنی یکپارچه اطلاعات و تصاویر دوربین های سطح شهر
  • مدیریت مرکزی یکپارچه برای تصمیم گیری سریعتر مدیران امنیتی شهر
  • یکپارچه کردن سیستم های مختلف برای تجزیه و تحلیل درست مشکلات

راهکارهای موبایل ( سیار ) دوربین مدار بسته

  • دوربین های مدار بسته قابل نصب بر روی خودرو ها و وسایل نقلیه برای نظارت بر جاده ها
  • سیستم ردیابی خودرو ها در نقشه گرافیکی ( GIS ) برای سیستم های حمل و نقل عمومی و سیستم مدیریت زباله های شهر هوشمند

هدف نهایی در پروژه شهر هوشمند هایک ویژن

همانطور که بصورت غیر مستقیم در بخش های بالا توضیح داده شد، هدف نهایی از سیستم نظارت تصویری در شهرهای هوشمند ، ایجاد یک بستر یکپارچه و هوشمند شامل دوربین مداربسته  و تجهیزات وابسته دیگر است تا از این طریق در شرایط اضطراری بتوانیم تصمیمات درستی در جهت رفع مشکلات بگیریم.

لازمه اجرای طرح جامع شهر های امن که متکی بر دوربین های مدار بسته هوشمند نسل جدید هستند ایجاد زیرساخت هایی است که بتوان از طریق آن در کوتاهترین زمان ممکن تصاویر به مرکز فرماندهی ارسال شود و به شکلی یکپارچه با آنالیز دیتا بتوان مدیریت شهرها را در دست گرفت.

امروز هایک ویژن به یک شرکت پیشرو در زمینه توسعه فناوری های شهر هوشمند تبدیل شده است. پروژه اجرا شده در شهر دیسا با استفاده از محصولات هوشمند شرکت هایک ویژن باعث شده است که مدیریت این شهر بصورت یکپارچه و هوشمند انجام شود. برخی محصولات استفاده شده شرکت هایک ویژن در این پروژه عبارت است از دوربین های pano vu  ،دوربین های پلاک خوان (ANPR)  ، دوربین های هوشمند متحرک (  smart PTZ) و سیستم های ضبط تصاویر با حافظه داخلی بسیار زیاد است.

نتیجه اجرای راهکارهای شهر هوشمند در شهر دیسا

شهردار شهر دیسا در یک اظهار نظر رسمی بعد از اجرای هوشمند سازی این شهر توسط شرکت هایک ویژن اعلام کرد: ” با استفاده از محصولات نظارت تصویر هایک ویژن شهر دیسا بصورت یکپارچه مورد نظارت ما و نیروهای امنیتی قرار گرفته است و مدیران شهر با هوشیاری کامل می توانند تمامی تحرکات مشکوک را زیر نظر داشته باشند. این موضوع باعث شده تا شهر دیسا از گذشته امن تر شود و شهروندان از این موضوع احساس رضایتمندی بیشتری دارند. میزان تصادفات به دلیل رعایت بیشتر قوانین کاهش یافته است و در نتیجه مرگ و میر ناشی از تصادفات نیز کمتر شده است ، آمار سرقت و جرم و جنایت در این شهر نیز کاهش چشمگیری داشته است و ما این را مدیون استفاده از راهکار شهر هوشمند هایک ویژن هستیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.