بررسی دوربین زیر آب هایک ویژن

دوربین مدار بسته / نمایندگی هایک ویژن / مقالات دوربین مدار بسته

بررسی دوربین زیر آب هایک ویژن

۱,۲۸۵ بازديد

شرکت هایک ویژن در دهه سوم قرن بیست و یکم به یکی از مهمترین شرکت های فعال در صنعت حفاظت و تولید دوربین مداربسته تبدیل شده است. یکی از دوربین های منحصر به فرد تولید شده توسط شرکت هایک ویژن، دوربین هایی با قابلیت تصویر برداری با کیفیت در اعماق دریا است. این نوع دوربین توانایی تصویر برداری در شرایط مختلف زیر آب را دارد و در نتیجه می توان از این نوع دوربین در صنایعی مانند مهندسی هیدرولیک و مایعات، نظارت بر تولید و صید آبزیان و همچنین عملیات امداد و نجات در زیر آب استفاده کرد.

 

ویژگی های دوربین زیر آب هایک ویژن

از مهمترین قابلیت های دوربین های زیر آب هایک ویژن تحمل فشار زیر آب به درجات بالا و تا اعماق بالای 50 متر است. قابلیت ضد خوردگی موضوع مهم دیگر دوربین های هایک ویژن برای تصویر برداری زیر آب است که این موضوع عمر مفید دوربین را بالا می برد. اگر بخواهیم به شکلی جزیی تر این قابلیت را بیان کنیم باید تاکید کنیم که جنس بدنه این دوربین ها از جنس استیل ضد زنگ SUS304/SUS316L است که این نوع آلیاژ در برابر خوردگی بسیار مقاوم است و عمر مفید دوربین ها را تا 10 سال از مدل های دیگر خود افزایش می دهند.

همانطور که دربالا اشاره کردیم شرکت هایک ویژن برای تصویر برداری در زیر آب دو نوع دوربین را به بازار معرفی کرده است، یکی دوربین DS-2XC6225G0-L  است که تا عمق 50 متر توانایی تصویر برداری را دارد و مدل دیگر دوربین هایک ویژن با عنوان دوربین DS-2XC6224G0-L تا عمق 15 متری به شما امکان تصویر برداری می دهد.

نحوه کارکرد این دوربین ها نیز به این صورت است که هر دو دوربین به وسیله کابل های تقویت شده انتقال تصویر برای ارسال تصاویر به دستگاه های ذخیره تصاویر استفاده می کنند.

موضوع مهم بعدی در خصوص دوربین های تصویر برداری زیر آب هایک ویژن این است که این دوربین ها به شکلی طراحی و ساخته شده اند که امکان تصویر برداری با وضوح و با کیفیت بالا را در زیر آب و در هر شرایط نوری را دارند. پرژکتور نور سفید قرار گرفته بر روی دوربین های هایک ویژن این امکان را به شما می دهد که در تاریکی مطلق و تا شعاع ده متری نوردهی انجام شود تا تصاویر با کیفیت حتی در شرایط تاریکی مهیا شود. دوربین ها با لنز های ثابت و فواصل کانونی ، 2 م.م ، 2.8 م.م و 4 م .م تولید شده اند علاوه بر این فضای روی دوربین مجهز به ماده ضد خوردگی است و این باعث مقاومت دوربین در مقابل خوردگی ناشی از آب دریا می باشد .

در خصوص شیشه روی دوربین های تصویر برداری زیر آب هایک ویژن توسط ماده ی مخصوصی پوشانده شده است تا از چسبیدن و رشد میکروارگانیسم های دریایی مانند جلبک ها و کاهش دید دوربین می شود. همچنین تکنولوژی تصویر برداری ویژه دوربین هایک ویژن برای تصویر برداری در زیر آب به شکلی است که می تواند با ایجاد فیلتر های طیف های رنگی مزاحم در زیر آب، تصاویر با کیفیت بالا ارائه دهد.

بیشتر بخوانید:  نصب دوربین مداربسته     تی وی تی

برخی از قابلیت های دیگر دوربین زیر آب هایک ویژن

  • وضوح تصویر حداکثر 2 مگا پیکسل .
  • لنز ثابت 2 ، 2.8 ، 4 میلیمتر .
  • تصویر برداری 30 فریم در ثانیه در رزولوشن 2 مگا پیکسل ( 1080P ) .
  • فرمت فشرده سازی تصویر 265/H.264/MJPEG .
  • 120 دسی بل WDR .
  • امکان ارسال سه استریم مجزا به مرکز کنترل ضبط .
  • امکان نصب SD کارت روی دوربین با ظرفیت حداکثر 128 گیگا بایت .

موارد کاربرد دوربین زیر آب هایک ویژن

تصویر برداری در زیر آب برای بسیاری از صنایع می تواند به یک موضوع استراتژیک تبدیل شود. برای مثال برای نظارت بر سکوهای حفاری در زیر دریا، نظارت بر مکان ها و استخرهای آبزی پروری، مخازن نفت و گاز در زیر دریا، استخرهای شنا و فاضلاب ها از جمله موضوعاتی است که می توان از دوربین های تصویر برداری زیر آب هایک ویژن استفاده کرد.

همچنین در فضاهایی مانند فاضلاب های که احتمال خوردگی دوربین بالا است و یا در فضاهایی که مواد صنعتی و شیمیایی وجود دارد باز هم دوربین های هایک ویژن بسیار کاربردی است.

بنابراین مدیران و مسئولان موسسات و تاسیساتی که در زیر آب قرار دارند می توانند از دوربین های تصویر برداری زیر آب هایک ویژن برای جمع آوری اطلاعات بسیار مفید استفاده کنند و از این طریق میزان خطاهای مدیریتی خود را کاهش دهند.

هایک ویژن همیشه به دنبال کمک به مشتریان خود بوده و هست، چه این نیاز ها در روی زمین یا زیر آب باشد. نظارت در آب و بیرون آب همواره می تواند از نیاز های حیاتی بسیاری از کمپانی ها در سرتاسر دنیا باشد؛ بنابراین مدیران این شرکت ها می توانند به کمک دوربین های هایک ویژن تمامی نیاز های امنیتی و نظارتی خود را در بیرون یا درون آب را به خوبی تحت نظر داشته باشند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.