دوربين مدار بسته HDCVI داهوا

دوربین مدار بسته / نمایندگی هایک ویژن / مقالات دوربین مدار بسته

دوربين مدار بسته HDCVI داهوا

۱,۱۶۳ بازديد

 

دوربین مدار بسته HDCVI داهوا (High Definition Composite Video Interface) تکنولوژی جدیدی از دوربین مدار بسته است که تنها توسط شرکت داهوا تولید می گردد و این نوع ساخت دوربین به نام داهوا جا افتاده است، به طوری که امروزه از لحاظ نوع انتقال تصویر، دوربین مداربسته را به چند دسته کلی تقسیم می کنند:

  • دوربین مدار بسته آنالوگ
  • دوربین مدار بسته AHD
  • دوربین مدار بسته تحت شبکه
  • دوربین مدار بسته HDCVI

کیفیت دوربین داهوا بر حسب مگاپیکسل بوده و کابل کشی آن بر بستر کواکسیال انجام می پذیرد. در این دوربین مدار بسته داهوا برای ضبط تصاویر از دستگاه HCVR استفاده می گردد. کابل کشی این نوع از دوربین نیز تا 550 متر بهینه شده است. دوربین مدار بسته HDCVI اطلاعات صوتی و تصویری هر دو را بر روی یک رشته کابل مشترک کواکسیال منتقل می کند. به دلیل استفاده از فرکانس پایین در دوربین داهوا و عدم فشرده سازی تصویر، میزان عدم وضوح، نویز و پرش تصویر، بسیار پایین می باشد. تولید انحصاری دوربین مدار بسته داهوا به خاطر رفع نقایص دوربین های HD بوده است؛ در واقع این سیستم بدون نیاز به کابل کشی مجدد، سیستم دوربین مداربسته آنالوگ را بر روی سیستم HD منتقل می کند. دوربین داهوا در سال 2014 به عنوان یکی از فینالیست های جایزه بزرگ GTI آلمان که هر سال به با بالاترین فناوری اعطا می شود، برگزیده شد. سیستم دوربین مداربسته HDCVI رقیب مستقیم دوربین مداربسته AHD و HDTVI توربو اچ دی هایک ویژن می باشد.

بیشتر بخوانید:  هایک ویژن   نصب دوربین مداربسته     تی وی تی   قیمت دوربین مداربسته   دوربین اچ دی

 

دوربین مداربسته داهوا به دلیل استفاده از تکنولوژی اختصاصی HDCVI قابل مقایسه با هیچ برندی نیست و از این لحاظ دست کمپانی داهوا برای قیمت گذاری محصولاتش باز است. با این حال قیمت دوربین داهوا در مقایسه با دوربین های AHD از کمپانی های معتبر، مناسب است و رنج قیمت بالایی ندارد و همچنان فاصله زیادی با دوربین های مداربسته تحت شبکه دارد.

دوربین مداربسته با تکنولوژی HDCVI داهوا در تقابل نزدیکی با تکنولوژی AHD و HD-TVI قرار می گیرد که آن دو سورس باز هستند و شرکت های مختلفی از آن تکنولوژی ها استفاده می کنند. شاید این موضوع که داهوا HDCVI را در انحصار خود قرار داده و بجز معدودی از شرکت ها، مابقی از این تکنولوژی بی بهره هستند یک نقطه ضعفبه نظر برسد. اما از جمله نقاط قوت این موضوع این است که مصرف کننده تکنولوژی HDCVI هیچگاه محصول بی کیفیتی به دستش نخواهد رسید؛ چرا که همواره محصولات از حداقل استانداردهای لازم برخودار هستند و هیچ گاه کیفیت را به بهای قیمت پایین تر فدا نمی کنند. اتفاقی که در تکنولوژی های دیگر شاهد آن هستیم که برخی شرکت ها از سنسورهای ضعیف و لنزهای بی کیفیت برای دستیابی به قیمت پایینتر استفاده می کنند.

شرکت داهوا یکی از برترین برند ها در زمینه سیستم های نظارت ویدئویی در دنیا و از پیشروان صنعت طراحی و ساخت دوربین های مدار بسته است. بر اساس گزارش IMS در سال 2015 شرکت داهوا دارای ششمین رتبه در رده بندی سهم از بازار بوده است. بیش از 3000 نفر از افراد حرفه ای در بخش R&D این شرکت فعالیت می کنند. شرکت داهوا دارای تکنولوژی بالایی می باشد و این تکنولوژی را در محصولات خود به کار می گیرد. محصولات شرکت داهوا شامل نرم افزار و ابزار های حرفه ای سیستم های نظارت ویدئویی، نرم افزار و سخت افزار های کنترل دسترسی و سیستم های مدیریت هوشمند ساختمان ها می باشد. محصولات به روز شرکت داهوا قابل استفاده در بانک ها، سیستم های امنیت عمومی، سیستم های کنترل از راه دور، ساختمان های هوشمند و حمل و نقل هوشمند و… نیز هست. این شرکت شبکه خدمت رسانی محلی و جهانی خود را گسترش داده و دارای شعبه هایی در آسیا، اروپا، امریکا، اقیانوسیه و افریقا است.

تفاوت دوربین داهوا با سیستم تحت شبکه

همانطور که می دانید دوربین های آی پی کیفیت تصویر بسیار بالایی ارائه می دهند و همین موضوع، اصلی ترین تفاوت آن با دوربین های نسل قبل تر یعنی دوربین های آنالوگ و ای اچ دی می باشد. جهش بزرگ این سیستم از سنجش کیفیت تی وی لاین به پیکسل، گام بزرگی در جهت نمایش تصاویر با حداکثر جزییات بود، به طوری که امکان در اختیار داشتن تصاویر حتی تا 20 مگاپیکسل را هم برای کاربر فراهم آورده است. بنابراین اگر دوربین را برای استفاده در یک موضوع امنیتی در نظر دارید، می توانید چهره افراد و حتی متن های اسناد و مدارک را هم به طور دقیق مشاهده کنید. دوربین های HDCVI داهوا هم از همین سیستم برای نمایش تصویر استفاده می کنند، به طوری که می توانید از میان دوربین هایی با کیفیت 2 تا 12 مگاپیکسل 4K مناسب ترین دوربین برای ساختمان خود را انتخاب کنید.

نکته دیگر اینکه دوربین های آی پی تصاویر را بر بستر شبکه با استفاده از فیبر نوری و یا به صورت وایرلس انتقال می دهند. از اصلی ترین دلایل بالا بودن قیمت دوربین های آی پی به شمار می رود. اما تفاوت قابل توجهی که داهوا با این مجموعه ایجاد کرده در نوع انتقال تصویر آن است که همان کیفیت را بر بستر آنالوگ و با استفاده از کابل کواکسیال انتقال می دهد. به این ترتیب هزینه نصب دوربین مداربسته شما تا حد زیادی کاهش می یابد. به همین خاطر این نکته بسیار مهم می تواند از اصلی ترین دلایل محبوبیت دوربین داهوا باشد.

تنوع در خرید دوربین داهوا

لیست قیمت دوربین های hdcvi داهوا مدام به روز می شود و محصولات جدیدی به آن اضافه می شود. به همین خاطر برای انتخاب دوربین گزینه های متعددی پیش روی شماست. بیشترین تعداد دوربین ها در دسته بولت و دام قرار دارند و می توان آن ها به نوعی محبوب ترین ها به شمار آورد. برای انتخاب آن ها باید به نیاز خود برای نصب دوربین مداربسته توجه کنید، برای نصب دیواری دوربین های بولت و برای نصب سقفی دوربین های دام مناسب هستند. اگر نیاز به تعقیب سوژه دارید، بهترین گزینه برای شما می تواند دوربین اسپید دام داهوا باشد. به علاوه میزان رزولوشن دوربین ها هم از 1 تا 6 مگاپیکسل WDR متغیر و قابل انتخاب است. یکی دیگر از خصوصیات مورد توجه برای خرید دوربین داهوا نوع لنز آن است. لنز دوربین های مداربسته می تواند فیکس یا متغیر باشد.

شرکت داهوا انواع گوناگونی از این لنز ها را بر روی دوربین های خود پیاده کرده است تا تمامی نیاز های کاربران را پوشش داده باشد. لنز های ثابت (از 2.1 تا 3.6 میلی متری)، لنز وری فوکال (از 2.1 به 11 تا 4.8 به 120 میلی متری) و لنز های وری فوکال موتور دار (از 2.7 به 12 تا 7 به 22 میلی متری) در دوربین های گوناگون داهوا به چشم می خورد. همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین موارد در هنگام خرید دوربین مداربسته میزان دید در شب آن ها است. داهوا با افزایش عدد دید در شب خود تا 150 متر امکان انتخاب توسط کاربر را به اندازه قابل توجهی افزایش داده است. در کنار آن می توانید از دید در شب رنگی تا 100 متر هم برای موارد خاص و دریافت تصاویر ویژه تر بهره ببرید.

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته   تجهیزات دوربین مداربسته       هایک ویژن

قیمت دوربین داهوا

دوربین مداربسته داهوا به دلیل استفاده از تکنولوژی اختصاصی HDCVI قابل مقایسه با هیچ برندی نیست و از این لحاظ دست کمپانی داهوا برای قیمت گذاری محصولاتش باز است. با این حال قیمت دوربین مدار بسته داهوا در مقایسه با دوربین مداربسته AHD از کمپانی های معتبر، مناسب بوده و رنج قیمت بالایی ندارد، به علاوه این که فاصله زیادی با دوربین های مداربسته تحت شبکه دارد. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم تفاوت قیمت دوربین داهوا با دوربین مداربسته تحت شبکه از اصلی ترین دلایل محبوبیت آن در برابر آی پی ها است. با این وجود باید در نظر داشته باشید که قیمت داهوا در برابر دوربین های هم رده خود بالاتر است، چرا که برندی در کلاس جهانی است و اعتبار و نامی بودنِ آن، خیال کاربر را از کیفیت آن راحت می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.