تجهیزات دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته / نمایندگی هایک ویژن / مقالات دوربین مدار بسته

تجهیزات دوربین مداربسته

۱,۱۷۱ بازديد

 

به طور کلی به سه دسته دوربین ، مانیتورها و کابل تقسیم می شود. اما این ها تمام تجهیزات لازم برای نصب دوربین های مداربسته نیستند و در شرایط مختلف شما نیاز به تجهیزات دیگری مانند پایه های نصب، منبع تغذیه، هارد دیسک و … نیز نیاز خواهید داشت.  اگر اطلاعات کافی در زمینه دوربین های امنیتی و تجهیزات مختلف آن ندارید ما در این مقاله به شما کمک می کنیم با شناخت نسبی از این تجهیزات یک خرید مناسب و در نهایت نصب کاربردی و دقیق دوربین مداربسته داشته باشید.

تجهیزات دوربین مداربسته

تجهیزات دوربین مدار بسته

همان طور که در بالا نیز اشاره کردیم ، سیستم های دوربین مدار بسته دارای سه بخش اصلی هستند:

  • دوربین
  • مانیتور
  • کابل

این سه بخش اجزای اصلی تمام دوربین های مداربسته را تشکیل می دهند .  کاملا واضح  است که دوربین های مداربسته انواع مختلفی دارند و با پیچیده شدن ساختار دوربین های مداربسته تجهیزات دیگری نیز برای نصب دوربین مداربسته مورد نیاز است. خب بیایید نگاه دقیق تری به اجزای تشکیل دهنده دوربین های مداربسته داشته باشیم:

۱دوربین

اگر سیستم های امنیتی را به بدن انسان تشبیه کنیم کاملا واظح است که دوربین ها نقش چشم را در این ارگان بازی می کنند. تهیه نما از منطقه ای که نظارت مورد نیاز است و ارسال سیگنالهای الکترونیکی به منبع ذخیره اطلاعات کار اصلی دوربین در سیستم های حفاظتی به حساب می آید. در حالت کلی دوربین های مداربسته را به دو دسته مهم دوربین های آنالوگ و دروبین های IP تقسیم می کنند و شما با خرید دوربین های مداربسته IP از مزیت های منحصر به فرد این دوربین ها مانند سنسور های حرارتی، قابلیت تشخیص نفوذ، تشخیص چهره و دود بهره مند می شوید.

۲مانیتور

بخش مهم دیگر در تجهیزات دوربین مداربسته را مانیتور ها تشکیل می دهند. قطعا وقتی شما دوربینی در محیط نصب می کنید باید وسیله ای نیز برای مشاهده تصاویر ارسالی از دوربین داشته باشید. بنابراین تصاویر واضح را با مانیتورهای با کیفیت می توانید مشاهده کنید و در این بخش دقت کنید که از مانیتورهای استاندارد استفاده شده باشد.

۳کابل

بخش دیگر و مهم در تجهیزات دوربین مداربسته را کابل ها تشکیل می دهند. گفتیم که دوربین چشم سیستم نظارتی است و باید تصاویر را به مانیتورها ارسال کند. در سیستم های نظارتی آنالوگ شما به کابل کواکسیکال نیاز دارید و برای مثال کابل کواکسیال معمولی ۷۵ اهمی است که از رسانای مرکزی مسی و ۹۵ درصد پوشش محافظ تشکیل شده است. در مقابل سیستم های آنالوگ، دوربین های IP قرار دارند و شما در این سیستم های نظارتی باید از کابل شبکه برای اتصال استفاده کنید. یکی دیگر از موضوعات مهم در نصب دوربین مداربسته تست کابل شبکه است که می توانید در مقاله تست کابل شبکه اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید. 

۴سوئیچ

بخش دیگری که در تجهیزات دوربین مداربسته استفاده می شود، سوئیچ ها هستند. سوئیچ ها به شما این امکان را می دهند که از طریق یک مانیتور، تصاویر چند دوربین را به صورت همزمان نظارت کنید. برای این موضوع از هر دوربین یک کابل به سوئیچ متصل می شود و در نهایت کی کابل از سوئیچ به مانیتور وصل می شود. شما می توانید با استفاده از سوئیچ همه تصاویر را به طور همزمان روی صفحه نمایش مشاهده کنید؛ حتی می توانید انتخاب دوربین مورد نظر را به صورت دستی انجام دهید یا یک برنامه تعویض متوالی را برنامه ریزی کنید تا به طور خودکار از نمایی به نمای دیگر نظارت کنید. سیستم هایی که دوربین های مدار بسته زیادی دارند باید دوربین ها را به گروه های مختلف تقسیم کنند و از یک سوئیچ دیگر و یک مانیتور دوم برای مشاهده دقیق تر تصاویر استفاده نمایند.

۵– DVR و NVR

همانطور که گفتیم دوربین های مداربسته به دو دسته کلی آنالوگ و IP تقسیم می شوند. در هر یک از این نوع دوربین ها از سیستهم های ضبظ تصاویر متفاوتی استفاده می شود و در نتیجه در هنگام نصب به این موضوع توجه ویژه داشته باشید. در دوربین های آنالوگ از ضبط ویدئو DVR و در دوربین های IP از ضبط NVR استفاده می شود. اما به طور کلی وظیفه هر دو این دستگاه ها مدیریت، پردازش، تنظیمات، ضبط و نمایش تصویر است.

 

بیشتر بخوانید:   دوربین مداربسته       دوربین مداربسته هایک ویژن       دوربین مداربسته برای منزل      تجهیزات دوربین مداربسته 

۶تجهیزات دوربین مدار بسته: منبع تغذیه

دوربین های مداربسته برای استفاده نیاز به برق دارند و در اینجا نیز دوربین های آنالوگ و دوربین های IP از دو نوع منبع تغذیه متفاوت استفاده می کنند. دوربین آنالوگ از طریق آداپتور به  برق شهری متصل می شوند و برق 12 ولت را به سیستم وارد می کنند اما برق لازم دوربین مدار بسته IP توسط منبع تغذیه POE تامین می گردد. شما با وصل کردن کابل شبکه به این منبع تغذیه می توانید برق مورد نیاز دوربین را به راحتی تامین کنید.

۷هارد دیسک

یکی دیگر از تجهیزات دوربین مداربسته را هارد دیسک ها تشکیل می دهند تا تصاویر ارسال شده توسط دوربین در این تجهیزات ذخیره شود. معمولا سیستم دوربین مدار بسته IP، فضای بیشتری نسبت به دوربین آنالوگ نیاز دارد.

CCTV equipment

بیشتر بخوانید: دوربین مداربسته هایک ویژن ،  پشتیبانی هایک ویژن

اجزای تکمیلی تجهیزات دوربین مدار بسته

۱محافظ دوربین

مکان نصب دوربین های مداربسته متفاوت است و در نتیجه برای حفاظت از این دوربین ها در مکان ها مختلف باید تمهیداتی در نظر گرفته شود. برای مثال دوربین هایی که در فضای باز قرار می گیرند در معرض باران، یا آفتاب شدید و یا حتی مزاحمت پرندگان قرار می گیرند. به همین دلیل بسته به اینکه دوربین مداربسته قرار است در چه مکانی نصب شود تجهیزات حفاظتی مانند فن، سنسور، سایه بان، عایق و … برای این دوربین ها نیز باید نصب شود.

۲گرداننده دوربین

گاهی ممکن است دوربین مداربسته ای که در یک مکان نصب می شود به صورت چرخشی فضاهای مختلف را در زوایای متفاوتی پوشش دهند. برای این منظور شما می توانید از وسیله ای بانام گرداننده دوربین استفاده کنید.

۳لنز دوربین

گاهی   نصب دوربین مدار بسته در فضاهای بسیار وسیع انجام می شود و در نتیجه شما نیاز دارید که دقت تصاویر را تغییر دهید. برای این کار شما از لنزهای متفاوت دوربین می توانید استفاده کنید.

۴پایه دوربین

پایه های مختلف و متفاوتی بسته به اینکه دوربین مداربسته را در چه مکانی و با چه مشخصاتی نصب می کنید و جود دارد. به طور کلی برای نصب دوربین مداربسته بر روی دیورا یا هر مکان دیگری باید از پایه ها استفاده کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.